Přešel jsem na Windows Live Messenger (MSN), přejděte také ...

Mibrt | 25.6.2009 | 1858 x zobrazeno | 32 komentářů
pc a internet

Tak se taky přidávám k Instant Messenger revoluci v ČR. Nejsem první, který opustil zastaralý a nebezpečný protokol ICQ a doufejme, že ani poslední. Přede mnou přešel například i Patrik Vogl nebo Štěpán Mátl a mnoho dalších. Donedávna jsem byl uživatelem ICQ, což se nyní změnilo a já kompletně přešel na MSN, tedy Windows Live Messenger. Pokud jste spokojenými uživateli ICQ, pak je tento článek určený právě pro vás.

Možná vás nyní napadla typická výmluva: Na ICQ mám mnoho lidí a oni MSN nemají. Taky jsem si to říkal, ale právě díky tomu, že tento nekvalitní protokol používá tak moc lidí, tak díky tomu se vám krásně protřídí okolí na lidi s ICQ a lidi s větším IQ (nebojte, nevypadlo mi z poslední zkratky C).

Lidé, kteří s vámi budou chtít být i nadále v kontaktu MSN minimálně vyzkoušejí a pokud vyzkoušejí, vězte že přejdou také a ani je nebudete muset nikterak přemlouvat. No a lidé, kteří s vámi nadále nebudou chtít být v kontaktu, kvůli nim se neomezujte a nezůstávejte u děravého a totalitního protokolu ICQ nedejbože ještě u oficiálního klienta ICQ.

To je všechno hezké, ale proč bych měl přecházet?

Pokud necítíte potřebu opouštět ICQ, protože si myslíte, že vám ICQ slouží krásně, tak se ukázala vaše drobná neznalost Instant Messengerů. Zde je seznam těch nejzávažnějších důvodů, proč opustit ICQ:

 

  • Všechny věci jsou uložené na serveru spol. AOL, tudíž jakýkoli výpadek způsobí nedostupnost celé služby
  • často se měnící protokol
  • pomalý
  • nestabilní
  • kdokoli může zjistit Váš stav i když jste Invisible
  • komunikace není nijak výrazně zakódována, kdokoli může odchytit Váš rozhovor
  • nesmíte používat alternativní klienty (obsaženo v podmínkách, které jste potvrdili)
  • nesmíte využívat ICQ pro komunikaci obchodního charakteru (znemožňuje firemní komunikaci) (obsaženo v podmínkách, které jste potvrdili)
  • žádná významná funkčnost
  • zahlcenost spamy a hoaxem
  • jakékoliv informace, které posíláte už vám nepatří (obsaženo v podmínkách, které jste potvrdili)

 

ICQ je masochismus v Instant Messengerech, který se těší popularity je v ČR. Tohoto masochismu se již nebudu účastnit. A co vy?

 

Komentáře

MasterbillMasterbill
smutek tento čtenář není moc aktivní
22:33 - 25.06.09

 čus,
jsem rád, že nejsem sám, kdo se rozhodl seknout s ICQ - viz můj blog: http://masterbill.nejweb.net/index.php?text=273-o-zcervenani
+ 2 další texty, které jsem o tom napsal...
Jinak s tou výmluvou, že mám na ICQ hodně lidí jsem taky dlouho zápas, ale nakonec vyhrála KVALITA!

vasek.suchomelvasek.suchomel
smutek tento čtenář není moc aktivní
22:39 - 25.06.09

 Hezký článek.
v kontaktech nemam moc lidí, protože tam mam jen ty co chci.
Zkoušel jsem přejít na Jabber, jednoho jedinýho kluka jsem přemluvil, stáhnul si Jabbim, ale byl jsem jeho jedinej kontakt, takže si to smazal a já nakonec taky
Myslím, že ICQ bude vždycky nejrozšířenější, protože " to maj všichni" a pochybuju že bych někoho k MSN přemluvil. Ikdybych někoho přemluvil, tak podle mě se vrátí k ICQ protože na MSN nesežne tolik lidí třeba. ICQ je "pro mladý" protože sám neznám někoho v mém věku kdo má MSN.
Třeba za pár let bude všechno jinak

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
22:44 - 25.06.09

 tak já využívám jabber a ten mi, mimo jiné, řeší i MSN a naneštěstí i ICQ ale to jsem prořezal z nějakých 150 kontaktů na starém uin na nynějších ccá 30 když kouknu na roster v Psi, tak mi ukazuje 74/172 kontaktů a z toho většina je Facebook a Jabber

mibrtmibrt
admin autor blogu
23:20 - 25.06.09

 #863 vasek.suchomel: Všechno je to o přístupu. Češi obecně mají trošku pochroumané myšlení, proto se jen u nás ICQ vyskytuje v hojné míře. Všude ve světě na to lidé už přišli a ICQ opustili. U nás to dopadne podobně.

ChristianoErwenChristianoErwen
smutek tento čtenář není moc aktivní
11:52 - 26.06.09

 Máš pravdu, tiež rozmýšľam, že rázne prejdem na MSN. Podľa mňa ICQ opustia nakoniec všetci, keď zistia, že existujú aj iné alternatívy využitia komunikácie cez IM.

Jan SvobodaJan Svoboda
smutek tento čtenář není moc aktivní
13:23 - 26.06.09

 Já se na přechod chystám. Na MSN už jsem poměrně dlouho, ale definitivně se na něj chci přesunout tak do poloviny prázdnin.

pes502pes502
smutek tento čtenář není moc aktivní
20:01 - 26.06.09

 Tak podle mě také přejdou později všichni. Až se MSN dostane "do kurzu" tak to opět bude muset mít každý a bude to. Navíc, v zahraničí už to lidé pochopili, ale u nás to trošku trvá, než moderní trend dorazí i k nám.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
20:08 - 26.06.09

 #868 pes502: v téhle republice to nepůjde tak snadno, protože je trendem mít to co mají ostatní, i když je to odpad icq má reklamu na netu (viz centrum), kdys viděl reklamu na jabber nebo msn? ono je přece super, že si lidi pošlou zdarma sms z icq, ale tohle jim nabídne i jabber, ale to prostě neví, protože jim to nikdo necpe jako icq ale tak snad jednou lidi dostanou rozum a začnou používat slušný IM protokol, třeba právě zmínění msn nebo jako já jabber s msn transportem

TinaTina
smutek tento čtenář není moc aktivní
21:10 - 26.06.09

 Používání ICQ se snažím co nejvíce omezit, ale úplně ho nepoužívat nejde. Protože všichni používají ICQ a nechtějí přejít. Takže když něco potřebuji, musím na to ICQ vlézt..

Tak doufám, že se revoluce bude šířit co nejrychleji...

mibrtmibrt
admin autor blogu
21:55 - 26.06.09

 #870 Tina: Ale jde, dnes na icq mám 0 kontaktů z dřívějších 90, na msn jen 7, icq odinstalováno na všech stanicích.

pes502pes502
smutek tento čtenář není moc aktivní
23:35 - 26.06.09

 No jo, to je právě ten problém. Nejde to nepoužívat, protože to mají ostatní. Ale kdyby ostatní kvůli tobě stáhli MSN a jejich kontakty by také kvůli nim stáhli MSN atd. atd. tak by se to vlastně rozšířilo jako obrovská vlna. Ale nejdříve je potřeba někde utvořit ta ohniska, ze kterých by se to mohlo šířit.

Martin SvětlíkMartin Světlík
smutek tento čtenář není moc aktivní
01:38 - 27.06.09

 Na MSN jsem se snažil přejít již v roce 2006. Nepodařilo se mi to. Komunikace se mi tam omezila jen na pár lidí, vzájemně nám to ale vyhovovalo. Dnes se na MSN připojuji jen na meebo.com, kde mám účet mezi ostatními. Jen co se přihlásím, začínají mi chodit spamy (a to okamžitě od připojení), tudíž co nejdříve poletí i odtud.

Opustit ICQ je nejen z technického hlediska celkem rozumný krok, ale mnohdy by nedával smysl. Ačkoli ICQ nemám rád a zkoušel jsem paralelně spoustu dalších protokolů, ICQ prostě potřebuju.

Zkrátka když si vezmu počet lidí, kteří jsou navíc vesměs konzervativní, neměla by pro mě radikální migrace smysl. Ve chvíli, kdy potřebuju na IM řešit spoustu věcí se širokým spektrem lidí, neobejdu se bez toho, co má majorita. Při testování webů se také neobejdu bez Windows a bez IE, leč bych byl raději, aby většina přešla na modernější prohlížeče, případně alespoň aktualizovala ty stávající. A hlavně si o nich nemyslím, že by měli menší IQ. Jen nejsou natolik technicky zdatní, aby o těch věcech dokázali vůbec uvažovat v tak širších souvislostech.

Pokud se bez ICQ dokážeš plně obejít, pak gratuluji. Jak to tak ale pozoruji, spousta lidí v mém okolí si poslední dobou oblíbila spíše komunikaci na sociálních sítích jako je Facebook, než aby přecházeli na jiný IM protokol. Tudíž nevěřím tomu, že Češi někdy vůbec začnou přemýšlet nad nevýhodama ICQ, natož aby přecházeli jinam. A pokud ano, způsobí to nějaký úplně jiný způsob komunikace.

mibrtmibrt
admin autor blogu
01:59 - 27.06.09

 #873 Martin Světlík: Děkuji za vyčerpávající komentář. Ve směs s tebou souhlasím, ale icq už nechci a pokud to znamená odstřihnout lidi, kteří se icq nechtějí vzdát tak to i přes to udělám, protože s nimi můžu zůstat i nadále v kontaktu, ale už ne prostřednictvím IM, ale na sociálních sítích, na mejlu nebo telefonu.

Přirovnávat to k systému nebo prohlížeče není moc přesné, protože jako grafik, kodér a z části developer, potřebuji všechny známé prohlížeče v několika verzích na testování. Nejde v tu chvíli o mě jako o uživatele, stejně jako je tomu u ICQ.

Všimni si vývoje a statistiky v zahraničí, odečti tomu pár let a ten vývoj je v ČR stejný. Takže pokud lidé v zahraničí opustili ICQ, uvidíš, že se tak stane i u nás, jen trošku později.

Martin SvětlíkMartin Světlík
smutek tento čtenář není moc aktivní
02:10 - 27.06.09

 #874 mibrt: Ano, vím, jak to vypadá v zahraničí. ICQ je tam zabité už ale dlouho. Ovšem než se k nám něco jiného dostane, doba bude podle mě rychlejší. Nevím, co by se muselo stát, aby se hromadně začalo opouštět ICQ. Navíc dnes je tolik alternativ (MSN není jediná a nejlepší), že si nemyslím, že by to mělo i dobrý výsledek. Jeden by šel na Google Talk, druhý by volil Jabber, další MSN - což je dobře vidět už dnes. Tudíž v ten trend nevěřím. I já osobně bych raději viděl něco úplně jiného.

mibrtmibrt
admin autor blogu
10:17 - 27.06.09

 #875 Martin Světlík: Tak si počkejme na Google Wave Jinak ta doba podle mě postoupí směrem od ICQ tak, že lidé budou více gramotnější, vyzkouší něco nového, zalíbí se jim to a začnou používat multi protokolové klienty a s postupem času, to ICQ vymizí, protože opravdu uživateli nic nenabízí.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
11:47 - 27.06.09

 #875 Martin Světlík: tak on gtalk a jabber je z hlediska protokolu to samé, obojí je XMPP a obojí umí mezi sebou komunikovat a tento protokol, narozdíl od icq a msn, nabízí skvělou věc a to jsou transporty, které ti umožní používat další protokoly v jednom jediném libovolném jabber klientovi

TinaTina
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:19 - 27.06.09

 #871 mibrt: No mě nejde o to, že chci být k dispozici těm, co mě potřebují. Ale já potřebuju mít k dispozici ty, které potřebuju...

Karel KolářKarel Kolář
smutek tento čtenář není moc aktivní
22:41 - 29.06.09

 Taky už nějakou tu chvíli mám WLM, ale zůstávám hlavně na icq, protože 100 kontaktů je více, než 7 ... a v tom je ten hlavní problém...

BřízaBříza
smutek tento čtenář není moc aktivní
23:42 - 29.06.09

 Zdravím,

tento systém jsem používal asi 4 roky zpět a zjistil jsem, že hlavou zeď neprorazím :-D Mí kamarádi prostě používají ICQ a používat ho budou i nadále, takže si myslím, že i přes to je to lepší, nemá to budoucnost (v ČR).

mibrtmibrt
admin autor blogu
08:19 - 30.06.09

 #880 Bříza: #879 Karel Kolář: Jenže mi je to fuk Kdo chce mít ICQ, ať ho má, já ho nechci a přes to nejede vlak kdo se se mnou bude chtít spojit, tak si to msn sežene a pokud ne, tak je tu víc možností (mail, facebook, telefon) ICQ není nenahraditelné.

TomášTomáš
smutek tento čtenář není moc aktivní
12:31 - 26.07.09

 >> Všechno je to o přístupu. Češi obecně mají trošku pochroumané myšlení, proto se jen u nás ICQ vyskytuje v hojné míře

Plácáš, plácáš, hochu. ICQ se u nás nechytlo kvůli pochroumanému myšlení, ale proto, že se nabídlo v pravý čas. Až budeš stovce lidí vysvětlovat, že icq, wmp, msie, msoe nejsou jediné programy svého druhu a že k nim jsou (lepší) alternativy, možná ti dojde, že je čím dál víc těch, co neřeší programy, řeší účel. Potřebujou kecátko, přehrávač videa, internet, poštu. Často ani neví jak se program jmenuje.
Vybral jsem právě tyto 4 jako ukázku špatného programu a úspěšného marketingu.

>> Jenže mi je to fuk
Tak to jsi mistr. Ještě trochu a budeš jako patrik.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
12:49 - 26.07.09

 #890 Tomáš: omg podívej se jak to vypadá ve světě a jak to vypadá v téhle díře, kdyby lidi měli mozek nepoužívají tebou jmenované slavné programy a nestěžujou si, že mají v kompu viry nebo že jim věčně něco nejde a nejde jen o marketing, ale i o blbost lidí v téhle republice, má to jeden, musí to mít i druhý bez ohledu na následky, ale zas si pak můžou spolu pokecat o tom, že jim něco nejde nebo že mají s něčím problém, to je fakt

DJDacaDJDaca
smutek tento čtenář není moc aktivní
12:05 - 27.07.09

 Já sem na protokolu nezávislý jelikož užívám QIP infium kde mám ICQ, jabber i další protokoly vcetně MSN a v současnosti nejlepší možné řešení (přesto že je to parazit), MSN jsem využíval v práci ale opustil jsem od něj - je to porád přecházení od čerta k dáblu, a žádný z důvodů který zde Mibrt napsal pro mě NENÍ klíčový.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
12:13 - 27.07.09

 #892 DJDaca: to ti nestačí neustálé změny protokolu, aby lidi museli měnit neustále klienty? nutnost používat ofiko klienta, abys neporušil smluvní podmínky? nebo kvoty na všecko? to ti opravdu nestačí? já od im protokolu očekávám možnost volby a ne neustálou diktaturu ...

DJDacaDJDaca
smutek tento čtenář není moc aktivní
12:18 - 27.07.09

 Freezy ne nestačí - pokud někdo změní protokol je to jenom kvuli tem co nepoužívají ICQ, problem je že do několika hodin je k dispozici patch i pro neofiko kterej změny protokolu většinou vyřeší - ofiko icq jsem nepoužil 3 roky a nemíním ho využívat přez následky na smluvní podmínky, kvotu jsem nikdy na nic na icq nezažil, a ještě doplním nevadí mi ani nešifrovanost protokolu a ani mi nevadí uložiště na AOL protože tohle dělá google msn taky a pokud si někdo chce přečist moje zprávy ad to pro mě za mě udělá, já přez icq hesla ani piny ke kartě nevyužívám, spamy mě také nechodí a i kdyby nedejbože chodily spambot je v QIP k dispozici ;)

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
12:37 - 27.07.09

 #894 DJDaca: jednou poznáš o čem jsme tady mluvili btw že ti spousta věcí nevadí je vidět na první pohled, když vleze někdo na tvoje stránky, které se docela rozsypou, když tam vlezeš v opeře nebo konqueroru, o links ani nemluvím

DJDacaDJDaca
smutek tento čtenář není moc aktivní
12:47 - 27.07.09

 #895 Freezy: Diky za připomínku, doma to opravím (Opera není mím defalutním prohlížečem a používam ji jen na testování)

PavelPavel
smutek tento čtenář není moc aktivní
21:13 - 18.11.09

 Kdo by chtel google wave tak at se mi ozve na MSN pavkad@seznam.cz

mibrtmibrt
admin autor blogu
22:59 - 18.11.09

 #952 Pavel: Děkujeme za nabídku

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
22:09 - 26.11.09

 od 22.11.2009 jsem také šťastným nevlastníkem ICQ http://www.freezy.cz/index.php?page=clanek&id=38

mibrtmibrt
admin autor blogu
08:28 - 27.11.09

 #954 Freezy: Gratuluji

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
19:57 - 28.11.09

 #955 mibrt: dík hned je mi líp bez toho šmejdu zeleného už mi nechodí žádné requesty spambotů ani nic podobného

Vlož také svůj názor


img

overeni opište ověřovací kod z obrázku

Komentáře podporují gravatary.
Adresy začínající na "www" nebo "http://" budou automaticky převedeny na odkazy. Tyto odkazy prosím oddělujte mezerou, děkuji.
ENTER se naformátuje jako nový řádek

Nejčtenější články

Div se zakulacenými rohy
Přečteno 3291 x
Nová adresa
Přečteno 2986 x
Co se hejbe je kůl
Přečteno 2543 x
Google vládne světu
Přečteno 2432 x

Poslední komentáře

starky komentoval článek:
Dobry! Jedny ixpéčka prosím.
Mr. Atsor komentoval článek:
Tapety na plochu (řetězovka)
Mr. Atsor komentoval článek:
Ty nejlepší tapety pro váš desktop

Aktuální články

Switchnul jsem - Edit
Napsán: 21.3.2010
Milý Ježíšku …
Napsán: 8.12.2009
Jak jsem opustil ICQ
Napsán: 05.12.2009

Ocenění

www.meebio.cz

Mimo jiné mne naleznete na:

facebook twitter

Nejaktivnější čtenáři

award Freezy - 156 komentářů
award Evča - 51 komentářů
award Klima8 - 34 komentářů

Aktuální desktop

desktop
Aktuální desktop

Pravidelně čtu:

www.latrine.cz
La trine
www.karelkolar.com
Jakože IT blog
www.atsor.cz
Mr. Atsor BLOG
fremy.i-extra.net
Blábolník Chomutováka
flavicius.php5.cz
Flavicius blog
www.freezy.cz
Freezyho blog
www.cheworld.sk
ChristianoErwen World
www.savecomputer.net
o bezpečnosti v oblasti IT
www.digitalnipopelnice.net
Digitální popelnice
www.pvogl.cz
Patrik Vogl a jeho Real Life
www.sablatura.info
píše Jan Šablatura

Dále doporučuji:

www.digiprofi.cz
Digiprofi.cz
www.meebio.cz
Meebio Webdesign
www.kapl.cz
Weblog Tomáše Kápla
www.najja.net
Najjin Weblog
www.outer.cz
Píše Martin Petrovič
www.evulin.ic.cz
Evulin Blog
blog.jifox.cz
Fox.kyong blog
www.oknafemos.cz
Plastová okna a dveře
www.adros.own.cz
PS: Píše Adroš
www.klima8.cz
Osobní web o linuxu
www.thenter.name
Thenterův blog

Náhodně z fotoblogu

fotkafotka
fotkafotkafotkafotkafotkafotkafotkafotka

Píšou jiní - aktuálně

Copyright © Michal Brtníček. All rights reserved. Hlavní stránka| Nahoru | Napište mi | Mapa webu | RSS článků | RSS komentářů | Webdesign by Meebio Webdesign