Rozdíl mezi českou a zahraniční diskusí na internetu. Co vy na to?

Mibrt | 10.4.2010 | 1100 x zobrazeno | 31 komentářů
jen tak

Poslední dny mě docela trápí jedna věc, se kterou se setkávám čím dál tím víc častěji. Diskutovat na českých diskusích, twitteru nebo jiné službě se někdy rovná boji o holý život a o svou existenci. Omluvte prosím několik dalších řádků článku, nebudou slušné. Celkem mě stávající situace sere.

Když jste člověk, který má světu co říci a rád se zúčastní věcné a inteligentní diskuse, budete se potýkat s velkým odporem. Dejme tomu, že máte odborný blog na nějaké téma, které vás zajímá. Sepíšete článek a dychtivě očekáváte reakce od čtenářů, díky kterým se něco přiučíte, získáte motivaci sepsat ve svém volném čase další článek a celkově vás tato činnost baví. Kdepak, tohle u nás nefunguje. Když napíšete článek, první člověk v diskusi s váma nebude souhlasit a označí vás za idiota. Druhý člověk napadne vaši češtinu. Třetí člověk označí první dva za idioty a další v pořadí začne rozebírat češtinu těch před ním. Další návštěvník cítí nutnost oznámit, že ti před ním jsou kokoti a určitě volí ODS. Na to další člověk napadne ČSSD a všechny označí za vypatlance. Čtenář za nimi napíše svým rodným jazykem komentář ve slovenštině, načež je mu v dalších komentářích řečeno, že je idiot a slovák a ať táhne do prdele. Když na tohle zareagujete a budete se diskusi stáhnout tam, kam chcete aby se ubírala, je vám řečeno abyste raději drželi hubu a abyste se ani neozývali, když jste napsali takový blábol.

Tato situace se netýká jen blogu, ale i třeba twitteru. Je jen málo českých jedinců na twitteru, se kterými jde diskutovat věcně, i když máte rozdílné názory. Ve většině případů jste ale označeni za kryply, kterým daný člověk nemá potřebu vysvětlovat jeho postoje. Pouze tím ale maskuje svou omezenost, věcně se bavit o věcech, ke kterým něco dodal. Úplně si dovedu představit, jak v budoucnu některý z těchto lidí na svém blogu na konci článku napíše : “Nepište komentáře vy čuráci, protože nemám chuť vám vysvětlovat svůj postoj”.

Ve světě se v diskusích můžete cítit jako Alenka v říši divů, pokud jste na výše zmíněné reakce v Česku zvyklí. Když něco postnete v zahraničí, první čtenář napíše v komentářích, že je mu ctí být první komentující. Druhý je rád, že jste článek napsali a poděkuje vám za to. Třetí označí článek doslova za lovely, což je slovo, ke kterému nemáme v Česku ekvivalent. Kladné superlativy se u nás nevedou. Čtvrtý nabídne jiný způsob řešení, ale označí váš způsob za skvělý a řekne, že ho taky vyzkouší. Lidi, poznáte ten rozdíl? Nadáváte na slováky, američany, ale sami jste blbci, pokud něco takového vypustíte z úst.

Osobně jsem dnes přestal sledovat 20% lidí na twitteru jen proto, abych mohl diskutovat pouze s inteligentními lidmi. Vás čtenáře nevyfiltruji a ani to nechci, jen se prosím pořádně zamyslete, do jaké skupiny lidí chcete patřit a jak chcete reagovat na cizí názory, otevřete se novým postupům, řešením a hlavně novému chování, protože takhle to daleko nedotáhneme !

Na závěr bych rád jen dodal to, že si vážím každého kvalitního názoru a otevírám prostor pro cílenou a věcnou diskusi. Děkuji za pozornost.

Komentáře

Vaš(ek)Vaš(ek)
smutek tento čtenář není moc aktivní
15:33 - 10.04.10

 Bohužel souhlasím, máš pravdu. Řekl bych, že problém je u takových portálů, jako je iDNES či Novinky, kde pokud nejdeš s davem, máš jiný názor než ostatní, smete se na tvojí hlavu nejen vlna kritiky, ale i záporných hodnocení.

mibrtmibrt
admin autor blogu
15:35 - 10.04.10

 #1138 Vaš(ek): Ale proč? Může za to lidksá ješitnost, že ten kdo nesouhlasí může mít pravdu, tak ho dříve smetu? Vždyť tito lidé se nikdy nedoví nic jiného než to, co si sami, mnohdy blbě, myslí. V tu chvíli se neposunu nikam dál a diskuse mi nic nedává přece.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
16:06 - 10.04.10

 #1139 mibrt: to je prostě o české mentalitě jinak právě to co popisuješ je důvodem k tom, že diskuze skoro nikde nečtu, protože mě takové výblitky akorát vytočí, někdo se někde na něco zeptá a je to hned debil, co neumí použít google a nebo, jak bylo zmíněno, někdo si dovolí mít jiný názor na věc, tak je okamžitě za kreténa buď to můžeš řešit, ale stejně to nevyřešíš ... protože čr ... a nebo nečti diskuze, jako já, a bude ti líp

JBrezovskyJBrezovsky
smutek tento čtenář není moc aktivní
16:07 - 10.04.10

 Zajímavé, zrovna dnes jsem si říkal, jaký je rozdíl diskutovat o svých dílech na HumanArtu a DeviantArtu já osobně si myslím, že to patří k české povaze.. Lidi ti tu nepřejou aby ses dozvěděl něco co nevíš. Mít lepší angličtinu(tu spisovatelskou), tak se s českým webem vůbec nezahazuju.

Rád čtu zahraniční diskuze na PSDtuts nebo na jiných webech, protože to stojí za to. Tam si přečtete článek a tím to nekončí, ale začíná - narozdíl od našeho stylu vedení diskuze.

mibrtmibrt
admin autor blogu
16:13 - 10.04.10

 #1141 JBrezovsky: Naprostý souhlas, postnu něco na DA a na diskusi je radost koukat. Smashing magazine to samé !

Vaš(ek)Vaš(ek)
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:49 - 10.04.10

 #1141 JBrezovsky, #1142 mibrt a #1140 Freezy: také si myslím, že článkem by to nemělo končit, ale začínat. Řada článků k diskusi úplně naprosto skvělým způsobem vybízí, jenže... to je český internet. Většina lidí místo toho, aby se zapojila do diskuse jde raději napsat na "fejs", jak včera poblili pouliční lampu, fízla a starou babičku. Nevidím problém v autorech článků, vidím problém ve čtenářích.

FreezyFreezy
hodnost tento čtenář je nejaktivnější
19:30 - 10.04.10

 #1143 Vaš(ek): pokud to budu brát podle sebe, tak právě díky tomu co se děje, lidi ani nemají chuť komentovat, aby se do nich někdo nepustil já komentuju jen zřídkakdy a někdy, i když mám do říct, radši nepíšu nic, protože nejsem zvědavý na blbé kecy od různých chytráků ...

HonzaHonza
smutek tento čtenář není moc aktivní
12:12 - 11.04.10

 Úplně souhlasím, zahraniční diskuse jsou o něčem jiném, mentalita Američanů je absolutně odlišná. Češi jsou prostě knedlíkáři ad. facebook - to je (a ještě teprv bude) podle mě největší zlo internetu, ať žije twitter.

Jiří MelčákJiří Melčák
smutek tento čtenář není moc aktivní
20:20 - 11.04.10

 Co k tomu více říci? Že česká povaha je prostě celosvětovým odpadem, je všem jasné. Buď umíme nadávat nebo kritizovat. Poděkování se u nás nevede a to ti, co nejvíce křičí snad v životě nezkusili napsat jediný odborný článek. Já to znám, píši (psal) jsem je a je to několikahodinová dřina. Ale proč bych psal, když mi v komentářích lidi nadávají. A i když vím, že to jsou totální vypatlanci, tak to prostě vezme chuť k sepsání dalšího článku, až s tím prostě nakonec šlehnete.

Z těchto důvodů jsem přestal v podstatě psát na všechny naše "informační" weby, ať to byl www.ovsem.net, www.svetnaruby.cz nebo asi nejlepší z našich počinů www.profimagazin.cz. Mě to mrzí, že už nepíšu, bavilo mě to, ale nechat si nadávat od debilů do debilů, nemám zapotřebí.

Dokonce některé články byly zcela staženy, neboť stále nutili jisté nízkointeligentní lidi vykřikovat a to se týkalo i právě Profimagazinu, který je profesně celkem úzce vymezen a měli by se tedy kolem toho točit lidi z oboru, bohužel to spíše bylo ukázkou výkvetu české demence.

Spousta ještě přežívajících blogerů to řeší kompletním zákazem komentování, ale to zase je pro autora naprostá nuda, bez existence zpětné vazby. Řekněme si to na rovinu, Češi jsme hovada a hovadama zůstaneme. Neumíme se chovat a to se jen tak nezmění.

Je neskutečné, jak diametrálně odlišné jsou diskuze např. na Deviantartu. Člověk si připadá jako na jiné (mnohem lepší) planetě. Na možnost komentovat pod články by měl existovat nějaký průkaz inteligence a schopnosti objektivní věcné diskuze. Ach jo.

pes502pes502
smutek tento čtenář není moc aktivní
15:26 - 12.04.10

 I když mezi vás ostatní nejspíše nezapadnu, neboť se ještě ničemu nevěnuji profesionálně, přecejen bych zde rád pár slov napsal.

Diskuze (vzato všeobecně) na Českém internetu jsou odpad, o tom žádná. Možná je to tím, že na internetu se každý schovává za anonymitu. Mám nick pes502, můžu tady nadávat a psát kecy na témata, kterým stejně nerozumím a nikdo mi nic neudělá. Maximálně se najde pár dalších slabomyslných jedinců mě podobných a napíšou další blitky a tím odradí lidi, kteří k tomu mají co říct, aby něco napsali.

Pokud jste si ale všimli, tyto komentáře většinou píší lidi, kteří spadají do věkové hranice 12-18 let (také tomu většinou odpovídá i gramatika). Nevím proč to tak je, možná je to tím, že mají pocit, že jsou kingové a všemu rozumí, všechno umí líp a mají vždy pravdu.

Ale tento problém se netýká jen diskuzí. Týká se všeho. V Česku není žádný respekt, žádná úcta k ničemu, jsme jen národ buranů a každý by se nad tím měl zamyslet!

Češi jsou (a nejspíše i budou) závistivým národem, kde si lidé závidí snad i nemoci. Jak řekl jeden raper "Kdybych vyhrál hovno, každej mi ho závidí".

OudyOudy
smutek tento čtenář není moc aktivní
22:02 - 12.04.10

 Já můžu jenom souhlasit. Já patřím do skupiny náctiletých, ale nepatřím mezi ty, co "diskutují" pod článkem již zmíněnými způsoby. A jako zástupce této skupiny můžu říct, že je to opravdu většina komentářů od mích vrstevníků, kteří se takto prezentují na internetu. Někteří se pak chlubí, jak poslali do prdele toho a toho člověka, a kdoví co dál. Jo, taky se mi z toho dělá blbě, ale opravdu tady s tím moc neudělám. Problém možná bude, že se k počítači a internetu jako takovému dostali asi moc brzy.
Zase na druhou stranu musím říct, že některé z těchto komentářů píšou i starší lidé, samozřejmě nezjistím jestli to je jen někdo, kdo má blbou náladu nebo mu to prostě dělá dobře.
Já zahraniční fóra moc nenavštěvuju, rozhodně se ale kouknu. Ale tato situace v česku je opravdu příšerná, bohužel mě nenapadá žádné pořádné řešení, takže prozatím nezbývá nic jiného než se tím smířit a doufat, že ti bloggeři a lidé co opravdu vědí co říkají tady ještě zůstanou.

Dan DušekDan Dušek
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:14 - 21.04.10

 Ano, také jsem si všiml, že spousta lidí se nechová zrovna tak, jak by člověk očekával - třeba diskuse o tom jakpsátweb, to je klasický příklad - někdo očekává radu, když mu jí někdo podá, nelíbí se mu, a mnoho lidí začne dokonce nadávat a urážet všechny okolo. Já sám se musím tedy přiznat k tomu, že mám ve zvyku opravovat ostatním diskutujícím některé jejich do očí bijící hrubky, jako třeba "vydět" s tvrdým Y, nebo když někdo za větu napíše více otazníků/vykřičníků než je zdrávo, jak kdysi řekl jeden moderátor zmíněné diskuse "Jeden otazník za větou značí otázku, čtyři a více otazníků demenci".

MaoranMaoran
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:20 - 24.04.10

 Nezbývá mi než souhlasit. Zrovna včera jsem se zapletla do diskuze, kde jsem schytala za to, že jsem si vůbec dovolila nesouhlasit s většinou. Někdy si říkám, jestli má vůbec cenu psát nějaké komentáře. Co se týče serverů jako je Idnes.cz, tam je to ještě horší. Lidovky.cz si začínají své čtenáře hlídat a anonymní komentáře již nejsou možné. Asi je to potřeba, aby byla zaručena alespoň nějaká úroveň. Zahraniční diskuze jsou výborné, to je pravda. Třeba to k nám taky někdy přijde...

HnědookáHnědooká
smutek tento čtenář není moc aktivní
08:19 - 27.04.10

 Jsem ráda, že jsi článek napsal a musím absolutně souhlasit. Lovely.

mibrtmibrt
admin autor blogu
11:51 - 27.04.10

 #1152 Hnědooká: Thank you, so much, I very appreciate it!

polarnapolarna
smutek tento čtenář není moc aktivní
16:12 - 03.05.10

 #1140 Freezy: ....ono někdy stačí říct před linuxákem slovo Vista...a místo konstruktivismu si o tobě automaticky začne myslet, že máš IQ houpacího koně a podle toho pak taky ta diskuse vypadá. V diskusích je největší problém to, že lidi nediskutují, ale vykřikujou. Na všechno /teda skoro všechno/ lze reagovat dvěma slovam /podmět + přísudek/....takže české diskuse?....mlácení slámy.. :-)

Vlastimil P.Vlastimil P.
smutek tento čtenář není moc aktivní
16:22 - 03.06.10

 dobry clanek

ja vetsinou na novinkach a pod tu diskusi ctu jen abych se zasmal nad mentalitou prispivajicich lidi

HonzaHonza
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:35 - 03.06.10

 V prvé řadě bych poděkoval autorovi za článek. Následně s Vámi se všemi musím souhlasit, česká mentalita je jiná než ta zahraniční,... bohužel. Úroveň komentářů je žalostná, o tom není pochyb. Největší problém je již zmíněný fakt, že to člověka absolutně odradí něco kreativního, kvalitního psát či vymýšlet.

Já sám nejsem ani tak blogger jako spíše tvůrce hudebních mixů. Proč to zmiňuji? Dříve jsem se snažil psát svůj blog, chcete-li stránku jak česky tak i anglicky. Je tomu již asi rok, co jsem skončil pouze u angličtiny, i za cenu toho, že není dokonalá gramaticky. Čeština by zcela jistě přinesla více českých čtenářů, posluchačů, ale po 2 letech existence stránky, jsem stejně nějakou výraznější aktivitu ze strany českých čtenářů nezaznamenal.

Tento článek mi byl přínosem, snad i trošku odpovědí v tom, že pouštět se do vzniku blogu v CZ je v dnešení době stále téměř nemyslitelné. Vaše zkušenosti tomu nasvědčují a utvrzují mě v tom, že se raději zaměřím na zdokonalení angličtiny a pokusím se psát anglicky.

Na závěr bych chtěl říci, že si milerád projdu odkazy na Vaše stránky u jmen. Už jen z toho důvodu, že alespoň objevím čtení, názory lidí, kteří se nebojí diskutovat.

mibrtmibrt
admin autor blogu
21:51 - 03.06.10

 #1156 Honza: Díky za názor, přivedl jsi mě na zajímavou myšlenku, psát anglicky, upřímně mě nenapadlo tuhle věc řešit takto jednoduše

HonzaHonza
smutek tento čtenář není moc aktivní
13:59 - 04.06.10

 #1157 mibrt: Jsem rád, že jsem posunul Tvoje myšlení dále.

Jinak díky za follow na Twitteru a chválím vzhled webu, líbí se mi barevnost stránek, číší z ní taková veselá hravost

Co Vy ostatní, jaký máte názor na úroveň diskuzí v ČR?

mibrtmibrt
admin autor blogu
18:23 - 04.06.10

 #1158 Honza: díky

rionkarionka
smutek tento čtenář není moc aktivní
00:25 - 14.08.10

 dobry clanek. pokud to vztahnu k diskusim na zpravodajskych, odbornych atd. serverech s vysokou navstevnosti, sedi to jak p*del na hrnec. na blogu jsem se nastesti s nicim takovym zatim nesetkala. i kdyz to normalne nedelam, kvuli takovym lidem se nejspis vyplaci diskuse na blogu moderovat nebo rovnou zavrit. Ty lidi nekdy nechapu - kazdy proste vzdycky bude mit svuj pohled, pravicaci, levicaci, Windowsaci i Linuxaci.. a tim,ze se budeme chovat jako hovada, nic nespravim :-/

kiwiboykiwiboy
smutek tento čtenář není moc aktivní
09:41 - 14.08.10

 zajimave taky to tak nejak vidim a plne souhlasim, ikdyz muzu rict nekdy se tam opravdu obevi perly ceskeho jazyka ktere se nenajdou nikde jinde a pro mne co se ucim cesky (nebo zdokonaluji cestinu) je to neocenitelny poznatek ... Honza

kiwiboykiwiboy
smutek tento čtenář není moc aktivní
09:44 - 14.08.10

 #1167 kiwiboy: jak tam dostanu moji ickonku ???

mibrtmibrt
admin autor blogu
10:51 - 14.08.10

 #1168 kiwiboy: k e-mailu si přiřaď tohle: http://www.gravatar.com/

mibrtmibrt
admin autor blogu
10:54 - 14.08.10

 #1164 rionka: No a teď k tomu v polední době přibyl iPhone nebo Android, Mac nebo PC, MacOS nebo windows. Je toho vážně spousta

kiwiboykiwiboy
smutek tento čtenář není moc aktivní
08:09 - 16.08.10

 #1169 mibrt: uz jsem tak ucinil

kompresorykompresory
smutek tento čtenář není moc aktivní
11:41 - 16.08.10

 super článok

cilicecilice
smutek tento čtenář není moc aktivní
08:37 - 19.08.10

 Přesná charakteristika českých diskuzí.Za zhruba čtyři roky jesm ji takto poznala,nicméně si nemyslím,že by to bylo českou povahou.Tohle tvrzení se mne dotýká,neboť jsem Češka a tuhle úroveň komunikace odmítám.Často mezi mezi desítkami diskutujících najdu 3-4 se kterými se dá o něčem hovořit(třeba s tebou,kiwi ).Oddělí-li se skupina těch,kteří odmítají být ostouzeni pro názor,věkovou hladinu,či národnost(pokud ji uvedou),pak si ji opět najdou ti,co si chtějí takto obstarávat "zábavu".

KrabathKrabath
smutek tento čtenář není moc aktivní
01:55 - 23.08.10

 Když jsem si přečetl tento článek, nezbívá mi nic jiného než souhlasit. Spousta "tupců" napíše nějaký blábol jako komentář jen proto, aby prudili. Když je názor věcný je to jejn dobře a klidně to může být názor absolutně rozdílný než má pisatel článku. Tolikrát jsem na různých fórech narazil na takové "lidi" a můj názor je ten, že je lepší jim vůbec neodpovídat. Oni pak sami přestanou, když zjistí, že s nima nikdo nekomunikuje.

LostindreamLostindream
smutek tento čtenář není moc aktivní
17:49 - 30.08.10

 Pěkný článek, už bylo třeba, aby to někdo řekl z pln hrdla. :-) Souhlasím a také se mi to nelíbí. Lidi se pak už bojí psát články jen kvůli těm komentářům. Takže všichni se raději snaží jít s davem... :-(

Vlož také svůj názor


img

overeni opište ověřovací kod z obrázku

Komentáře podporují gravatary.
Adresy začínající na "www" nebo "http://" budou automaticky převedeny na odkazy. Tyto odkazy prosím oddělujte mezerou, děkuji.
ENTER se naformátuje jako nový řádek

Nejčtenější články

Div se zakulacenými rohy
Přečteno 3411 x
Nová adresa
Přečteno 3143 x
Co se hejbe je kůl
Přečteno 2616 x
Google vládne světu
Přečteno 2537 x

Poslední komentáře

mibrt komentoval článek:
Switchnul jsem - Edit
Tomáš L. komentoval článek:
Switchnul jsem - Edit
Krabath komentoval článek:
Nejhorší webové stránky
mibrt komentoval článek:
Div se zakulacenými rohy

Aktuální články

Switchnul jsem - Edit
Napsán: 21.3.2010
Milý Ježíšku …
Napsán: 8.12.2009
Jak jsem opustil ICQ
Napsán: 05.12.2009

Ocenění

www.meebio.cz

Mibrt Blog na Facebooku a Twitteru:

facebook twitter

 

Nejaktivnější čtenáři

award Freezy - 156 komentářů
award Evča - 51 komentářů
award Klima8 - 34 komentářů

Aktuální desktop

desktop
Aktuální desktop

Pravidelně čtu:

www.latrine.cz
La trine
www.karelkolar.com
Jakože IT blog
www.atsor.cz
Mr. Atsor BLOG
fremy.i-extra.net
Blábolník Chomutováka
flavicius.php5.cz
Flavicius blog
www.freezy.cz
Freezyho blog
www.cheworld.sk
ChristianoErwen World
www.savecomputer.net
o bezpečnosti v oblasti IT
www.digitalnipopelnice.net
Digitální popelnice
www.pvogl.cz
Patrik Vogl a jeho Real Life
www.sablatura.info
píše Jan Šablatura

Dále doporučuji:

www.digiprofi.cz
Digiprofi.cz
www.meebio.cz
Meebio Webdesign
www.kapl.cz
Weblog Tomáše Kápla
www.najja.net
Najjin Weblog
www.outer.cz
Píše Martin Petrovič
www.evulin.ic.cz
Evulin Blog
blog.jifox.cz
Fox.kyong blog
www.oknafemos.cz
Plastová okna a dveře
www.adros.own.cz
PS: Píše Adroš
www.klima8.cz
Osobní web o linuxu
www.thenter.name
Thenterův blog

Náhodně z fotoblogu

fotkafotka
fotkafotkafotkafotkafotkafotkafotkafotka
Copyright © Michal Brtníček. All rights reserved. Hlavní stránka| Nahoru | Napište mi | Mapa webu | RSS článků | RSS komentářů | Webdesign by Meebio Webdesign